Czy 1,8 tsi ma turbo ze zmienną geometrią?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rkb
    RS
    • 2008
    • 2152
    • Rapid Spaceback (NH1)
    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

    #26
    Po co producent ma o tym pisac? jak sie popsuje wtedy pan kowalski sie dowiaduje ze popsul turbo i musi kupic nowe firma zarabia tez na serwisie

    ja juz mam nawyk ze nie wazne ile jade to zatrzymuje sie wrzucam na luz, powoli odpinam sie z pasow, zabieram auta to co mam zabrac, wysiadam, patrze czy cos mi sie do auta nie przykleilo, czy kola mam cale i dopiero wylaczam i ide do domu, tak mi "przykazał" poprzedni własciciel i nie powiem ze to jest złe skoro turbo ma wyjechane 236 kkm, nigdy nie było serwisowane bo nie dawało ku temu powodu.


    system start stop z tego co mi wiadomo chyba narazie tylko w hybrydach
    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

    Komentarz

    • Yarek
      Elegance
      • 2005
      • 992

      #27
      Zamieszczone przez rkb
      system start stop z tego co mi wiadomo chyba narazie tylko w hybrydach
      system 'start-stop' jest montowany coraz częściej w zwykłych autach ze zwykłymi silnikami spalinowymi, również takimi które mają turbosprężarkę.
      . pzdr Jarek
      aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

      Komentarz

      • voltar
        L&K
        • 2009
        • 1107
        • Octavia II (1Z3)
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #28
        [quote]
        Zamieszczone przez rkb
        Po co producent ma o tym pisac? jak sie popsuje wtedy pan kowalski sie dowiaduje ze popsul turbo i musi kupic nowe firma zarabia tez na serwisie
        Nie przesadzajmy, mysle ze nie jest to argument bo o wielu innych zaleceniach producent jednak pisze ...

        ja juz mam nawyk ze nie wazne ile jade to zatrzymuje sie wrzucam na luz, powoli odpinam sie z pasow, zabieram auta to co mam zabrac, wysiadam, patrze czy cos mi sie do auta nie przykleilo, czy kola mam cale i dopiero wylaczam i ide do domu,
        Tez tak robie ale z innych powodow


        O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #29
          W Polo BlueMotion 1.2 TDI system Start-Stop jest a tak że jest Golf 1,2 TDI Hybryda.
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • voltar
            L&K
            • 2009
            • 1107
            • Octavia II (1Z3)
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #30
            Kia Ceed 1.6 CRDI tez ma ten system. Wiec jak producenci dbaja w tych przypadkach o turbine ? Tylko nie mowcie ze system wylacza silnik po 2 minutach


            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              System nie powinien wylaczyc silnika jest temp oleju przekracza jakas wartosc, wtedy mialo by to sens.

              A jak juz jestesmy przy Kia, widziales napis w Ceed na przednim slupku jakies 10cm powyzej progu :szeroki_usmiech
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • voltar
                L&K
                • 2009
                • 1107
                • Octavia II (1Z3)
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #32
                Nie widzialem ... a co tam moze pisac ? Ze pasy nie chronia od smierci ? Czy tez Sw Krzysztof wysiada po przekroczeniu xxx kmh


                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  voltar, No cos w temacie turbiny :twisted:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • voltar
                    L&K
                    • 2009
                    • 1107
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    voltar, No cos w temacie turbiny :twisted:
                    Zeby palcuf nie wkladac ? :diabelski_usmiech


                    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                    Komentarz

                    • Andys
                      Elegance
                      • 2007
                      • 762

                      #35
                      To ja spytam, jako że 1.4 TSI to moje pierwsze auto z turbosprężarką. Czy i jak długo Waszym zdaniem warto studzić turbinę po jeździe miejskiej, bez "butowania", zmiana biegów przy 2000-2500 obr.?
                      Od samego początku odczekuję ~30-60s. po zatrzymaniu auta, czy to powinno wystarczyć? Przy okazji, CAXA też posiada ową elektryczną pompkę do chłodzenia turbiny po wyłączeniu silnika , niestety bez smarowania. Dobrze zrozumiałem, że turbina w CAXA nie ma zmiennej geometrii i nie zapiekam sobie kierownic jeżdżąc po mieście?
                      Pozdrawiam,
                      Andys

                      Komentarz

                      • rkb
                        RS
                        • 2008
                        • 2152
                        • Rapid Spaceback (NH1)
                        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                        #36
                        przy takiej jezdzie to sie chlodzi non stop wiec mozesz odrazu wylaczac a jesli chcesz dla swietego spokoju chwile poczekac to 20 s starczy ...

                        co do zapiekania, zmiennej geometrii nie ma ale od czasu do czasu (oczywiscie o ile jest juz dotarta) warto dac jej w palnik, nawet z raz na ktoryms biego przewalic ja do odciecia to zawsze jak jest jakis syf to sie wydmucha O ile nie robisz tras co jakis czas, bo trasa załatwia "problem"
                        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                        Komentarz

                        • Yarek
                          Elegance
                          • 2005
                          • 992

                          #37
                          Zamieszczone przez Andys
                          To ja spytam, jako że 1.4 TSI to moje pierwsze auto z turbosprężarką. Czy i jak długo Waszym zdaniem warto studzić turbinę po jeździe miejskiej, bez "butowania", zmiana biegów przy 2000-2500 obr.?
                          Od samego początku odczekuję ~30-60s. po zatrzymaniu auta, czy to powinno wystarczyć
                          po takiej jeździe w ogóle nie musisz czekać
                          . pzdr Jarek
                          aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                          Komentarz

                          • SMUTNYINDYK
                            Classic
                            • 2008
                            • 30

                            #38
                            Panowie-w instrukcji obsługi[ wprawdzie nie do SKODY], ale do mojego C-MAX 1.6 TDCI[ czyli nowoczesnego 16-zaworowego silnika HDI], oraz do NEW BEETLA 1.9 TDI żony jest napisane[ z pamięci, ale prawie cytuję]: w celu zachowania prawidłowego funkcjonowania turbiny należy po dłuższej jeździe z dużą prędkością, przed wyłączeniem silnika, doprowadzić do ustabilizowania się obrotów biegu jałowego, a następnie wyłączyć zapłon. Ja i żona tak robimy [ n.p. BEELE 180 000km przebiegu] i wszystko gra. Czułbym się jak głupek siedząc w samochodzie po przyjeździe i czekając na zgaszenie kilka minut. Samo wjechanie do parkingu po budynkiem na pewno załatwia sprawę.
                            TF - VW New Beetle 19 TDI ALH, Berlingo HDI MODUTOP[sprzedany], Peugeot 306 1600, C-MAX.

                            Komentarz

                            • olus
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 137

                              #39
                              Zamieszczone przez voltar
                              . Niemniej nie ma co przesadzac bo sam silnik przeciez sie bardziej nagrzewa podczas postoju na biegu jalowym niz nawet podczas najszybszej jazdy.
                              tutaj chyba mocno mylisz sie z prawda :lol:

                              slyszales moze zeby komus tloki poplynely podczas postoju?

                              egt tez nie rosnie podczas postoju.

                              odpal silnik przy -10 i zostaw go na biegu jalowym zobaczysz ile sie nagrzewa i zrob to samo tylko ze od razu wsiadz i pojedz. wtedy zobczysz kiedy silnik szybciej sie nagrzewa.

                              p.s. zeby nie bylo ze jestem goloslowny albo ze pisze o tdi. to od wakacji zrobilem okolo 4 tys passatem 1.8 tsi wiec mam stycznosc z takim silnikiem
                              have no fear BMN is here :>

                              www.seat-racing.pl

                              Komentarz

                              • Rafal_b33
                                Classic
                                • 2009
                                • 13

                                #40
                                Zamieszczone przez rkb
                                Przy okazji sie dopytam, w 1.4 też jest bez zmiennej?
                                nie ma zmiennej budowy lopatek turbiny, ale ma zawór sterujacy dopływem powietrza
                                Rafal_b33

                                Komentarz

                                Pracuję...